De mini-onderneming i.s.m Vlajo is ondertussen een vaste waarde binnen het vak economie in het vijfde jaar. 
 
Vier nieuwe teams hebben ondertussen hun start gemaakt. Ze kozen zelf een product en beheren nu hun mini-onderneming volgens de regels van de kunst. Ze kruipen in de huid van échte ondernemers, waarbij hun gekozen product wordt gecommercialiseerd met inzet van personeel en startkapitaal. Ze doen een marktonderzoekje, voeren een boekhouding, organiseren verkoopmomenten en liquideren hun mini-onderneming op het einde van dit schooljaar. 
 
Het meeste belang gaat naar het opstellen van een businessplan. De vier mini’s weten ondertussen waar ze voor willen staan, wat ze willen bereiken, wat hun sterkten en zwakten zijn, wat hun worst en best case scenario is enz. 
 
 
In oktober tijdens de shop-je-slimdag van Vlajo in Thomas More in Turnhout konden de leerlingen kennis maken met enkele facetten van het ondernemersleven via interactieve workshops. In november gaf vlajocoördinator, Isabelle Ignoul, tijdens haar bezoek op school nog enkele tips en tricks om potentiële klanten via een mail te benaderen vanuit een behoefte. Verder vatte ze de mini’s als volgt samen: ‘Hardwerkende mini’s om trots op te zijn, mét het hart op de juiste plaats. Dat ze hun winst integraal aan goede doelen schenken, is echt hartverwarmend.’  De mini-ondernemingen B.A.G., Mokt ne wish, Must en  OpenUp zullen hun winst respectievelijk geven aan Feestvarken vzw, Make-a- Wish, Brothers of Solidarity en Downsyndroom Vlaanderen.  
 
Bezoek zeker hun Facebookpagina’s of Instagram. Tijdens het oudercontact in december kunnen jullie kennis maken met de verschillende producten.
Tot dan!